Historia


"W 1961 roku skonstruowano oraz zaprezentowano trzy prototypy "Warszawy" z nadwoziem typu sedan. Ze względu na ograniczenia finansowe oraz technologiczne, zmiany wprowadzone w nowej wersji ograniczone zostały jedynie do tylnej części nadwozia oraz konstrukcji dachu. Pierwszy prototypowy egzemplarz wyposażono w tylną szybę, pochyloną pod kątem ujemnym. Po ostatecznych pracach konstrukcyjnych w sierpniu 1964 roku wprowadzono do produkcji Warszawę 203 z silnikiem górnozaworowym."

"Nowy model wyposażono także w inną atrapę chłodnicy, zderzaki, klosze lamp kierunkowskazów oraz panoramiczną, giętą jednoczęściową szybę przednią. W 1968 roku po proteście firmy Peugeot oznaczenia modeli zmieniono z 203 na 223. Miała ona zastrzeżone stosowanie trzycyfrowych oznaczeń z zerem w środku."

Dość historii wprost z Wikipedii – opowiedzmy coś o naszej "Warszawie". Znaleźliśmy ją na starej, polskiej wsi. "Warszawa" była w takim stanie, że aż żal zamieszczać jej zdjęcia. Jednak nasza determinacja, aby uratować dawniej białą "Warszawę" sprawiła, że jest ona teraz piękną, bordową gwiazdą szos.

Naprawiliśmy konstrukcję, następnie obszyliśmy cały środek piękną, jasną skórą zachowując przy tym oryginalność i wygląd z dawnych lat. W ostatnim czasie we wnętrzu zagościło klasyczne już radio "Safari", wspaniale oddające klimat. Kolejną zdobyczą były oryginalne felgi, dedykowane do tego modelu. Następnym pozyskanym elementem nadwozia stała się nowa szyba gięta czołowa. Została znaleziona w kocu, w jednej z łódzkich piwnic, kupiona od pana Mariana i zamontowana.